Różne wcielenia Brewstera Buffalo

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Moderator: malinowski

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 grudnia 2011, 22:09

Model wydłużysz o 53cm?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Reklama

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Czarny » piątek, 16 grudnia 2011, 22:33

Jaho63 napisał(a):Model wydłużysz o 53cm?



O jakie 53cm? Napisałem przecież 0,53cm (słownie zero przecinek pięćdziesiąt trzy centymetry) co wg mojej wiedzy matematycznej będzie się równało 5,3mm.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 grudnia 2011, 22:46

:oops:
Sorry, racja. Zawias. Zbyt proste. Za dużo "fandzolenia". (co ciekawsze to siedzę nad projektem w Corelu i liczę te milimetry :lol: ).
Ale co do Holendra to robisz? Deibela bym robił 3100. Jest zdjęcie.
Masz Aerojurnal'a Hors Serie 07 o Buffalo?
Ostatnio edytowano niedziela, 18 grudnia 2011, 10:39 przez Jaho63, łącznie edytowano 3 razy
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Czarny » piątek, 16 grudnia 2011, 22:55

Mam to zdjęcie ale jest jakiś miszmasz z kolorystyką. Jedni podają coś podobnego do brytyjskich malowań z tego o okresu, inni dwa olive draby. Do tego jeszcze niby alu spód. Żeby było prościej to egzemplarz muzealny pomalowany jest jeszcze inaczej.

malowanki z wingspalette:

Obrazek


Obrazek

Obrazek

To wszystko niby ma byc to samo?
Ostatnio edytowano piątek, 16 grudnia 2011, 22:58 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 grudnia 2011, 22:57

Do ML-KNIL podają Medium Green/Olive Drab/Silver. Chociaż, chociaż. Kagero podaje, że większość holenderskich była od spodu w "amerykańskim odpowiedniku RAF-owskiego Sky Blue". Ja na razie nie rozpracowywałem tego malowania. Sprawdzę jeszcze tego Aerojurnala.
Ostatnio edytowano niedziela, 18 grudnia 2011, 10:38 przez Jaho63, łącznie edytowano 2 razy
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Czarny » piątek, 16 grudnia 2011, 23:01

Jaho63 napisał(a):Do ML-KNIL podają Medium Green/Olive Drab/Silver.



Nie wierzę w srebrny spód :P
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Jaho63 » piątek, 16 grudnia 2011, 23:04

Na tych zdjęciach to za chiny nie wygląda na srebrny. Są dwa zdjęcia maszyny Deibela. Jest też zdjęcie holenderskich maszyn wśród których jedna jest w barwach 21 dywizjonu RAF. Jakoś się specjalnie nie wyróżnia. No, ale fota C/B więc wiadomo, zgadywanka i tak.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Czarny » piątek, 16 grudnia 2011, 23:36

To mi przypomina prace konserwatora zabytków, który na podstawie c/b fotki jedzie po inwestorze że w projekcie ma zły kolor kamienicy ;)

Może zieleń i khaki? z jasno szarym spodem?
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez Jaho63 » sobota, 17 grudnia 2011, 00:09

Nie wiem. W opisie tekstowym jest jakoby malowane były tak samo jak RAF-owskie. Choć na kolorowej focie, we wspomnianym Aerojurnalu, nie wygląda to na kolory RAF. Co do spodu to się zgodzę z Tobą. Są dość dobrej jakości zdjęcia i choć zużyty srebrny często wygląda jak szary, to tu skłaniałbym się ku wersji amerykańskiej odmiany Sky Blue (33B.298 - za Kagero).
Aerojurnal jest z 2004 roku, ale dość dobrze opracowany. Tam jednak holenderskie Buffalo autor opisuje jako Olivkowo zielony z zielonym i spód srebrny. :(
Ostatnio edytowano sobota, 17 grudnia 2011, 02:53 przez Jaho63, łącznie edytowano 1 raz
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Maszyny 805 FAA z Afryki Północnej

Postprzez dewertus » sobota, 17 grudnia 2011, 01:24

Czarny napisał(a):
dewertus napisał(a):Buffalo w standardowym kammo DG/DE latały jeszcze nad Kretą (foto mam), potem (po ewakuacji do Egiptu) mogły być przemalowane. Zdjęcia "piaskowców" z 805 FAA mam tylko z Wildcatemi.


To juz bardziej mi sie podoba ;o) Czy oznaczenia w takim wypadku byłyby podobne co na Wildcacie?


Ale o co pytasz? O Byczka z Krety? Jak tak to daj mi kilka dni to postaram się podesłać Ci skan tego zdjęcia.

Czarny napisał(a):Nie wierzę w srebrny spód

Ja też nie - z tego co czytałem to spód był szary (na tych z dostawy prosto z USA, na ex czy o mało co brytyjskich było ponoć malowanie ala RAF, ale w wykonaniu amerykańskim. W wolnej chwili poszperam, jak znajdę dam znać :)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różne wcielenia Brewstera Buffalo

Postprzez Czarny » sobota, 17 grudnia 2011, 10:22

Byłbym wdzięczny za numery tych z 805FAA. Pozwoliłem sobie zmienić tytuł wątku tak dla porządku bo rozmawiamy nie tylko o Brewsterach z Krety i Afryki.

Postaram się później trochę uporządkować wiedzę jaką tu zgromadziliśmy. Dziękuję wam za odzew.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Różne wcielenia Brewstera Buffalo

Postprzez Czarny » sobota, 17 grudnia 2011, 23:27

Deibel przez 3100:

Obrazek

Fragment płata maszyny przeznaczonej dla holendrów, która w zwiazku z ich upadkiem dostała sie do Australii i tam zostala rozbita

Obrazek

Latający holender w fabryce Brewstera w Newark:

Obrazek

To nie może być srebrny kolor

Jest w mongrafii Kager plansza barwna hamerykańskiego armijnego Brewstera, z resztą podpisany jako B 339. Tak sobie myślę, czy to przypadkiem nie maszyna z ostatniej serii, która została ukończona po upadku holendrów i przekazana UA Army? Może to takie kamo?
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Różne wcielenia Brewstera Buffalo

Postprzez Jaho63 » niedziela, 18 grudnia 2011, 10:30

Czarny napisał(a):Deibel przez 3100:

Tutaj stoi przed 3110. Prawdopodobnie maszyna van Helsdigena. Ale ostatnie swoje zwycięstwo z 7.03.42 Deibel odniósł na nim.
Osobista maszyna Deibela (z nazwiskiem pod kabiną) to B3-100, ale stracił go 12.01.42 roku - zestrzelony, musiał skakać (nie wykluczone, że zestrzelony przez Y.Kuroe). Potem latał na B3-98, który z kolei uszkodzony został 19.02.42 w przymusowym lądowaniu w Semplak. Potem właśnie mógł latać na maszynie Van Helsdingena (B3-110).
Czarny napisał(a):Jest w mongrafii Kager plansza barwna hamerykańskiego armijnego Brewstera, z resztą podpisany jako B 339

Podpisany jest 439 i kolory ma takie "wczesno-amerykańskie", nie pasuje mi szczególnie ten piaskowy.
Fota z Aerojurnala:
Obrazek
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: Różne wcielenia Brewstera Buffalo

Postprzez Czarny » niedziela, 18 grudnia 2011, 11:44

3110, mój błąd, trzeba umić czytać cyferki ze zrozumieniem :)

Myślę, że kolory z latającego holendra mamy już całkiem nieźle rozpracowane. Fotka z aerojurnala potwierdza to co widać na szczątkach, z tą różnicą, iż na końcówce skrzydła z antypodów są one lekko wyblakłe już.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 1000
Dołączył(a): poniedziałek, 15 grudnia 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości