Samolot został zaprojektowany przez Igo Etricha w 1909 r. i z powodu kłopotów z patentem projekt ten stał się własnością publiczną, w wyniku czego producenci szybko zaczęli kopiować i produkować jako własne konstrukcje. Najpopularniejszy - Rumpler Taube początkowo praktycznie bez zmian w projekcie Etricha...
Mimo, że nazwa i kształt konstrukcji kojarzy się z ptakiem, to Etrich zaczerpnął inspiracji tworząc kształt skrzydeł od nasion Zanonia macrocarpa, które opadają powoli ku ziemi dzięki swemu unikatowemu kształtowi.
Etrich osiągnął raczej mizerny sukces komercyjny i jedynie dwa egzemplarze jego maszyn używano w niemieckim lotnictwie wojskowym.
Co ciekawe samolot posiadał tak dobre własności pilotażowe iż istnieją dwa udokumentowane przypadki iż Taube wzbił się w powietrze (bez pilota!!!) i po wyczerpaniu paliwa łagodnie wylądował.
Serdecznie dziękuję Taurusowi od, którego otrzymałem genialny silnik Mercedes DI!
Dziękuję również wszystkim, którzy udzielali porad w czasie budowy w szczególności koledze GrzeM.
O modelu:
Zestaw Flashback stanowi fajny początek dla zrobienia ładnego modelu Taube, trzeba jednak trochę poszperać w dokumentacji, ponieważ wnętrze kabin jest dość ubogie.
Schemat naciągów natomiast można spokojnie sobie odpuścić ponieważ producent ominął chyba połowę naciągów, które znaleźć można było w oryginale. Mnóstwo czasu zajęło mi oglądanie zdjęć tak żeby żadnego nie ominąć.
W modelu wykorzystałem ok. 180 śrub rzymskich i kilka więcej naciągów.
Malowanie:
Gunze, pactra, Humbroll i Revell oraz oleje artystyczne i pastele.
Śmigło - produkcja chałupnicza

Link do warsztatuhttp://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=34671&start=0
Z powodu kiepskiej pogody zdjęcia są jakie są...





KOLOROWE:








Silnik:


