MiG-9 I-210, ARTMODEL 1:72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

MiG-9 I-210, ARTMODEL 1:72

Postprzez Jaro_Su » sobota, 24 marca 2012, 11:46

Obrazek

Obrazek

I-210, Mig-3 M-82 lub Mig-9. Pierwszy prototyp 6501 wystartował 23 czerwca 1941 roku.
Badania w NNC BBC czyli doświadczalnym instytucie wojennych sił powietrznych
stwierdziły osiągnięcie prędkości maksymalnej 565 km/h na wysokości 6150m, a więc trochę
mało jak na myśliwiec w tym okresie…..

Latem 1943 roku dopracowane egzemplarze 6503, 6504, 6505 zostały przesłane na Front
Karelski i w składzie 7 BA (armii powietrznej) w 260 SAD (mieszana dywizja lotnicza)
brały udział w walkach przez okres około roku. W tym czasie 260 SAD dysponował
dwoma pułkami myśliwskimi uzbrojonymi w myśliwce Jak-9 (197 IAP) i Ła-5 (235 IAP).
Najprawdopodobniej Migi były używane w składzie 235 IAP, wyposażonego w Ławoczkiny
z silnikami M-88.
Ofensywa 1944 w Karelii znowu zakończyła się klapą (przy olbrzymich stratach Finów
tym razem) i Stalin miał do wyboru: iść na Berlin, albo tłuc się dalej na północy. Co wybrał
wiadomo i Finowie jeszcze raz obronili się, przynajmniej częściowo, przed polityką „faktów
dokonanych”….
W modelu jest wykonany wentylator, podobny jak w FW-190, można się domyślić, że
zamontowanie silnika gwiazdowego do wąskiego kadłuba zaowocowało problemami z
chłodzeniem silnika i przepływem powietrza które w egzemplarzach wysłanych do Karelii
miało być poprawione w stosunku do wcześniejszych prototypów. Dodatkowo właśnie ten
skąd inąd dobrze wpływający na sylwetkę wąski wlot powietrza mógł odpowiadać za opory
aerodynamiczne i problemy z uzyskaniem założonej prędkości. Należy pamiętać, że i Ła-5 w
swoim pierwszym wydaniu też nie był demonem prędkości i miał kłopoty z chłodnicą oleju,
którą „zaadaptowano” poprzez podkradnięcie chłodnicy z linii produkcyjnej Jaka-7, którego
produkcję miano uruchomić w zakładach produkujących dotychczas Łaggi.
Moc silnika M-88 była większa od Klimowa W-105 z Łagga-3 a i sam silnik miał możliwości
rozwoju, co Migowi-9 niestety nie pomogło. Kolejny prototyp I-211 ma już szerszy kadłub
i mimo nieco beczkowatego kształtu miał lepsze osiągi, ale pozostał tylko samolotem
studialnym.

Swoją drogą to skąd się ten M-88 wziął? Ano to nasz dobry znajomy Gnome Rhonne, który w
licencyjnej wersji lub jako zmodyfikowany napędzał i Japońskie Zera i Rumuńskie
IAR-y i nasze PZL P-24.

licha soczewka połknęła część kolorów, ale trudno, jak pasja to pasja, widocznie fotografia nie jest moją pasją....

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano niedziela, 25 marca 2012, 08:53 przez Jaro_Su, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 08:51

Reklama

Re: MIg-9 I-210 ARTMODEL 1:72

Postprzez obłok » sobota, 24 marca 2012, 12:42

Ciekawy przyczynek do modeli z zakresu historii radzieckich Wunderwaffe. Dużo widać pracy nad dość marnymi odlewami skrzydeł w tym modelu. Kolory jedynie słuszne - radzieckie - czyli mieszanka w wiadrze na oko albo jak kto woli "FS JAK PODLECI" z tego co przywieźli...Jedynie to do "przyczepienia" się to wykończenie okolicy kabiny - chyba trochę za mało szpachli - ale to się chyba da jeszcze poprawić przy "psiuknięciu" z lekkim maskowaniem...
Avatar użytkownika
obłok
 
Posty: 192
Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2010, 19:29

Re: MIg-9 I-210 ARTMODEL 1:72

Postprzez spiton » sobota, 24 marca 2012, 13:13

Świetnie napisany wstępniak !!!
Model ciekawy.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: MiG-9 I-210, ARTMODEL 1:72

Postprzez dewertus » niedziela, 25 marca 2012, 20:13

Tematyka bardzo ciekawa (Karelia / Finlandia), no i sam obiekt z grupy ekstremalnie mało znanych konstrukcji. Fajny wstępniak, a i model też mile się prezentuje (chociaż w kilku miejscach bliższa znajomość ze szpachlą wyszła by mu na dobre ;o) )
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: MiG-9 I-210, ARTMODEL 1:72

Postprzez Jaro_Su » poniedziałek, 26 marca 2012, 07:16

Tyle szpachli włożyłem w skrzydła i osłonę silnika, że widocznie potem już miałem dosyć.... a poważnie, to straszne maleństwo jest, cóż następnym razem dołożę się i do szpachlowania detali.....
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 08:51


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości