Spitfire IX 1/48 ICM

(1.02.2009-31.01.2010)

Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez marskan » środa, 4 marca 2009, 15:06

Witam,

Grypa sprzyja modelarstwu - o ile gorączka nie jest zbyt wysoka.
Dzięki niej miałem czas zobaczyć co mam w pudełkach na najwyższej półce, jakie kalkomanie, resztki niewykorzystanych blach, innych dodatków i dokumentację.
To i oczywiście sentyment zadecydowały, że z pudełka wyjąłem Spitfire IX ICM.
Ponieważ miałem dłuższą przerwę w modelarstwie więc nie zamierzam zbyt wiele inwestować w model: już mam kalkomanie Techmodu i pojedyncze blaszki Part-a, które zostały mi z jakiegoś innego Spitfire (chyba) i na tym poprzestanę.

Jakość modeli ICM chyba wszyscy znają. Ja je lubię pomimo wielu wad tworzywa i wad powstałych podczas produkcji.

Pierwsze fotki:
Obrazek
Znalazłem niekompletnie "blachy" do Spita więc zastosowałem fotel Part-a. Pozostałe elementy kabiny pochodzą z zestawu ICM.

Obrazek
Włączyłem kolor.

Obrazek
Takie jamki niestety są na obu skrzydłach i w kilku miejscach na kadłubie.

Obrazek
Trochę się pobrudziło :)
marskan
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:53

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez robert.xii » środa, 4 marca 2009, 20:38

ja go niedawno skonczylem.
mialem takie same problemy z jakoscia. :-/
ale final nie byl zly.
cierpliwosci i szpachli jednak przyszykuj ze 2 wiadra.

czemu fotel zielony?

i w jakim malowaniu go zrobisz?

robert
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 15:53

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez greatgonzo » środa, 4 marca 2009, 20:52

I dlaczego nie w projekcie grupowym?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 3800
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez marskan » środa, 4 marca 2009, 21:58

Poprosiłem o przepięcie do projektu.
Jak to możliwe, że go wcześniej nie zauważyłem... :oops: ?

Fotel faktycznie nie ten kolor, dopiero teraz zauważyłem jaki powinien być. Może uda mi się jeszcze poprawić, chociaż kadłub już skleiłem i będzie to trochę trudne.

Zaplanowałem malowanie : Afryka, ZX-6, Stanisław Skalski
marskan
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:53

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez marskan » środa, 4 marca 2009, 22:10

Aktualny stan prac:

Obrazek
marskan
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:53

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez robert.xii » środa, 4 marca 2009, 22:58

:!: :!: :!:
pomysl jak zamocowac rury wydechowe jesli nie bedzie silnika, zanim zamkniesz okapotowanie!!
ja nie pomyslalem :mrgreen: i potem sie biedzilem troche.

ZX-6 to moze nie ruszaj :lol:
robienie tego malowania - niezaleznie w ktorej wersji - moze byc odebrane jako prowokacja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jak go nie pomalujesz to bedzie zle :roll:
moze ZX-1. ten to pewniak
i napisow exploatacyjnych nie trzeba robic... :P
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 15:53

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez greatgonzo » czwartek, 5 marca 2009, 03:04

Ja też malowałem fotel przez dziurę w kadłubie. Fakt, że szału nie ma, ale ten zielony kolor gnębił mnie przez rok z górą.
Naciągu Sutton Harness nie przewidujemy?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 3800
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez Dominik » czwartek, 5 marca 2009, 07:55

marskan napisał(a):Takie jamki niestety są na obu skrzydłach i w kilku miejscach na kadłubie.


W moich Spitach z ICMu jamki znalazłem tylko na skrzydłach (w tym samym miejscu co na Twoim) i na łopatach śmigła. Poza tym nul. Ale zanim je zakupiłem modliłem się chyba z 40 minut oglądając wypraski.

robert.xii napisał(a):pomysl jak zamocowac rury wydechowe jesli nie bedzie silnika, zanim zamkniesz okapotowanie!!
ja nie pomyslalem :mrgreen: i potem sie biedzilem troche.


Ja wpadłem na pomysł by podkleić od wewnątrz paski plastiku. Wziąłem je z opakowania po twarogu - jest w miarę plastyczny ale nie za cienki. Teraz czekać będzie mnie dopasowywanie rur wydechowych by jakoś to wyglądało.

greatgonzo napisał(a):Naciągu Sutton Harness nie przewidujemy?


W kwestii pasów w Spitkach należało by założyć chyba nowy wątek. Według źródła internetowego www.spitfiresite.com od 1943 pasy były mocowane do wręgi, do której przymocowany był fotel pilota. Ma może ktoś konkretniejsze informacje?
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2490
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 17:16

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez greatgonzo » czwartek, 5 marca 2009, 12:52

No tak, tylko informacja brzmi 'około 1943 roku'. Rzeczywiście Sutton Harness mogła tu juz nie występować. Dobrze było by poznac datę produkcji samolotu.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 3800
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez Jarek Gurgul » czwartek, 5 marca 2009, 14:12

Data produkcji EN315 (ZX-6) - styczeń 1943.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5626
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez marskan » czwartek, 5 marca 2009, 21:25

Sprawę naciągu na razie odkładam. Chyba wybiorę rozwiązanie mniej skomplikowane dla mnie skoro są wątpliwości czy był, czy też nie.
Wrócę do tematu gdy zakończą się prace związane ze szpachlowaniem bryły modelu.
Dziękuję, że piszecie bo wcześniej nawet nie zwróciłem uwagi na coś takiego jak "Sutton Harness". :oops:
marskan
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:53

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez marskan » sobota, 7 marca 2009, 18:02

W modelu rury mocowane są bezpośrednio do silnka. Ponieważ zrezygnowałem z wykonania silnika konieczne było znalezienie jakiegoś sposobu ich przyklejenia do kadłuba. Ostatecznie przykleiłem je do górnej osłony sinika.
ObrazekObrazek
Poniżej przymiarka do kadłuba. PRAWIE pasuje ;o)
Obrazek
marskan
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:53

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez greatgonzo » niedziela, 8 marca 2009, 03:32

Wyraźnie widać, że wydechy przyspawane są do maski. Mechanicy rozszarpaliby Cię na strzępy. Nic tylko odrywać. Patent Dominika prościutki i na pewno lepszy.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 3800
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez marskan » niedziela, 8 marca 2009, 09:52

W takim razie niech inni nauczą się na moim błedzie, bo na odrywanie trochę za późno. Pokrywę już przykleiłem i oszlifowalem. Obawiam się, że jej oderwanie wyrządzi teraz więcej szkody niż zyskam na przerobieniu rur.

Moje postępowanie określam jako modelarsko naganne ale jest to tzw. efekt "wyposzczenia" bo dawno nic nie sklejałem. W jak najkrótszym czasie chciałbym go po prostu skończyć dlatego upraszczam pewne sprawy. Ma to odniesienie do innych dziedzin życia gdzie zjawisko również czasem występuje, o których jednak nie będę się rozpisywał bo nie to jest tematem. ;o)

W każdym razie GREATGONZO dziękuję za tę uwagę i oczekuję kolejnych. Nie obiecuję zdecydowaniej poprawy przy tym modelu ponieważ mam zbyt silne parcie na jego skończenie. Obiecuję poprawę przy następnych modelach gdy nieco ostygną moje emocje.
marskan
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:53

Re: Spitfire IX 1/48 ICM

Postprzez greatgonzo » niedziela, 8 marca 2009, 12:47

Mnie bez różnicy, ale uważaj na mechaników... ;o)
Powodzenia!
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 3800
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Następna strona

Powrót do Merlin Spitfire

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości