W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderatorzy: Mecenas, xenomorph

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Andrzej Wasilewski » czwartek, 19 lipca 2012, 22:45

Figur pomalowany zacnie! Tylko garnek jakiś dziwny - ni to rogacz, ni to M35 8-)
Avatar użytkownika
Andrzej Wasilewski
 
Posty: 400
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 17:33
Lokalizacja: Leszno/Wawa

Reklama

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Mariusz 72 » czwartek, 19 lipca 2012, 22:52

Miał być rogacz. Prawie podobny. Dawno temu to było... zostawię sobie na pamiątkę.
Dajmy temu spokój ;o)
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Panzer » piątek, 20 lipca 2012, 06:21

Figury fantastyczne. Tylko mam dziwne wrażenie, że głowy i dłonie to mają jakby większe niźli powinni :)
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer
 
Posty: 2252
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez bartek72 » niedziela, 22 lipca 2012, 21:35

A powiedz Mariusz (zapytam Cię publicznie), jaki jest Twój stan wiedzy na temat niemieckich malowań pojazdów września '39 (a na temat tego okresu to w moich oczach uchodzisz za wyrocznię) - szare czy jednak szaro-brązowe? Czy i tak i tak? A co potem, we Francji?
Avatar użytkownika
bartek72
 
Posty: 781
Dołączył(a): poniedziałek, 13 października 2008, 18:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Piotr Koperski » poniedziałek, 23 lipca 2012, 18:43

bartek72 napisał(a): szare czy jednak szaro-brązowe? Czy i tak i tak? A co potem, we Francji?


Według najnowszych ustaleń we wrześniu wszystkie pojazdu były w 2/3 szare i w 1/3 brązowe (regulamin takiego malowania obowiązywał od 1938 do lipca 1940) na fotkach czarno-białych oba kolory się praktycznie zlewają, różnica jest widoczna przy dużym nasłonecznieniu. Jak to wyglądało we Francji? Tak samo ;o)
Avatar użytkownika
Piotr Koperski
 
Posty: 621
Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 12:47
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój / Katowice

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Patterson » poniedziałek, 23 lipca 2012, 19:16

Świetny detal! Malowanie nie gorsze, ale jednak ten detal po prostu miażdży.
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2228
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Mariusz 72 » niedziela, 29 lipca 2012, 08:43

Thx. Jest sporo detali na tym modelu, które są dalekie od ideału.
Jeśli chodzi o malowanie to zwyczajnie "nie wiem".
Ledwie znajduję czas na klejenie. Na zgłębianie materiałów źródłowych brak czasu...
Nie wydaje mi się, żeby były brązowe. Trzeba przejrzeć fotki pod tym kątem.
Kamo 3-barwne jest wyraźnie odczytywalne więc 2-barwne też powinno być widoczne.
Piotrze, wiem, że Ty w to bardzo wierzysz. Skąd te dane?
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Panzer » niedziela, 29 lipca 2012, 08:48

Mam zdjęcia dwubarwnych "dwójek" i chyba też "trójek" z '39. Chcesz? :)
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer
 
Posty: 2252
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Mariusz 72 » niedziela, 29 lipca 2012, 08:51

Jasne. Poproszę.
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Panzer » niedziela, 29 lipca 2012, 09:04

Burdel mam na dysku więc na razie na szybko te, które wkleiłem już kiedyś. Z tego co pamiętam to mam jeszcze kilka z września z wyraźnie widocznym kamuflażem. Mariusz, te kolory (szary i brąz) na szarych fotografiach wyglądają praktycznie identycznie. Dodaj do tego warstwę kurzu i masz jednolite malowania...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

EDIT:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer
 
Posty: 2252
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Mariusz 72 » niedziela, 29 lipca 2012, 09:15

Nie da się ukryć, że widać.
Pytanie jak często to było stosowane.
Na 35t (jesli to nie cienie słupa lub czegoś innego) są wyraźnie odcięte.
Na pozostałych naniesione swobodniej natryskiem.
Przejrzę swoje "zbiory".
Średnio mam ochotę przemalowywać model ;o) .
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Panzer » niedziela, 29 lipca 2012, 09:37

Akurat 35t może tu nie jest rewelacyjnym przykładem. Moim zdaniem kamuflaż na nim jest bezdyskusyjny - pytanie tylko, czy przypadkiem to nie jest jeszcze pozostałość po czeskim malowaniu.

Pamiętam, że miałem jeszcze zdjęcie trójki z wyraźnym kamuflażem. Muszę się dokopać do niego tylko...
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer
 
Posty: 2252
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Mariusz 72 » wtorek, 31 lipca 2012, 15:15

Cześć
To trochę dyskusja akademicka...
Przejrzałem bardzo dużo fotek z okresu 1939-40.
Odrzuciłem spalone wraki i foty niewyraźne.
Widoczne wyraźnie kamo występuje bardzo sporadycznie.
Fakt, że niekiedy są to niuanse. Są jednak foty na których wydaje się, że
nie ma szans żeby był drugi kolor.

Sam nie wiem co o tym mysleć... ale chyba jednak przeważały jednobarwne.
Jeśli traktować to rozporządzenie poważnie to trzeba by je chociaż zacytować.
Być może dotyczyło tylko części formacji wojskowych....?

Skoro mowa o kolorach to obejrzyjmy fotki kolorowe.
(Pochodzenie nieznane, użyłem tylko fragmentów, podbiłem kolory)

Przykład oczywisty. Kamo Czeskie wielobarwne. Dobrze widoczne różnice:
Obrazek

Przykład, gdzie cień może zmylić. Tłumik jest ewidętnie brązowy:
Obrazek

Przykład słabo widocznego kamo. Po prawej silnie zwiększony parametr „saturation”:
W wersji czarno-białej to kompletnie nie ma różnicy :-)
Obrazek

Na tym zdjęciu nie widać kamo:
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Piotr Koperski » wtorek, 31 lipca 2012, 18:22

Jak chcesz mieć merytorycznie poprawny(a chyba po tych wszystkich przeróbkach Ci na tym zależy) to proponuję zrobić kamo dwubarwne ;o) prawie całkowity brak kontrastu pomiędzy tymi dwoma kolorami był główna przyczyna rezygnacji z tego kamuflażu. W warunkach bojowych - kurz, brud, błoto, itd. ten kamuflaż nie miał sensu.
Ostatni akapit + cd na 2 stronie.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Piotr Koperski
 
Posty: 621
Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 12:47
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój / Katowice

Re: W budowie Pz. III E (wrzesień 1939 r.), Zvezda 1:35

Postprzez Mariusz 72 » wtorek, 31 lipca 2012, 21:03

Jak się bawić to się bawić....

Kolega Marek J. przetłumaczył tekst ze strony:
http://www.panzertracts.com/PZfacts.htm

:arrow: Kamuflaż 1/3 ciemnobrązowy 2/3 ciemno szary był wprowadzony w 1937 - niestety do tej pory nie odnaleziono rozkazu go wprowadzającego (później go znaleźli -w Panzer Tracts 01-2 jest data tego rozkazu 7 listopada 1938 - są tam opisane te zasady i wzory barw ).
:arrow: Rozkaz wprowadzający jednolite ciemnoszare malowanie został podpisany 31 lipca 1940.
:arrow: Różnice w barwach dwubarnego kamuflażu widać wyłącznie na zdjęciach robionych szklanych negatywach, nawet na współczesnych kolorowych fotografiach różnica w kolorach jest nie do zauważenia.
:arrow: Obrazek w linku przedstawia współczesne zdjęcia oryginalnych próbek wzornika kolorów RAL 45 i RAL 46 (wg ówczesnych oznakowania tych barw/farb) - jak widać różnica jest niezauważalna.

Odwróciłem sytuację. Mimo, że pojazd ma za jasny brąz i podbiłem dodatkowo kontrast przed przejściem na "mono"
różnice są minimalne, a na innych ujęciach zerowe. Tak więc trzeba malować plamiska.
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości